Jet grouting je metoda izboljšanja tal, ki se izvaja z vrtenjem curka cementne injekcijske mase pod visokim pritiskom (do 500 atmosfer).
Ko se injekcijska masa strdi, se oblikuje nova snov - zemeljski cement (zemlja-beton), ki ima visoke trdnostne in deformacijske lastnosti.
V primerjavi s konvencionalnimi metodami za izboljšanje tal s pomočjo injekcijskega vbrizgavanja jet fugiranje omogoča stabilizacijo skoraj vseh vrst tal – od mokrega peska do mehke gline in mivke.
Prednosti tehnologije jet grouting so:- Predvidljivost rezultatov utrjevanja tal z le-to metodo
- Visoka produktivnost (do 200 metrov jet pilotov na dan)
- Lahko se izvaja v utesnjenih razmerah (v kleteh, pri že obstoječih zgradbah, na pobočjih)
- Možnost zabijanja pilotov pod že obstoječe temelje (omogoča izdelavo pilotov, ki merijo 300-900 milimetrov, skozi luknjo, ki meri 100 milimetrov)
- Možnost utrjevanja šibkih ilovnatih in naplavljenih tal
Jet piloti so nameščeni v dveh fazah:- vrtina se predhodno izvrtava do določenega nivoja (premo gibanje);
- pri vzvratnem gibanju se skozi šobe na spodnji konici vrtalnega orodja pod visokim pritiskom (400–450 atmosfer) dovaja cementna injekcijska masa, hkrati pa se izvlekuje vrtalni steber.
Tehnologija z eno tekočino (Jet 1)Za uničevanje tal se uporablja curek cementne injekcijske mase. Premer jet pilotov lahko v ilovnatih tleh meri od 500 do 600 milimetrov, v peščenih tleh pa od 700 do 900 milimetrov. Tehnologija Jet 1 je najbolj razširjena, predvidljiva in visoko zmogljiva metoda. Omogoča precej natančno napoved premera reaktivnega pilota že v fazi načrtovanja.
Tehnologija z dvema tekočinama (Jet 2)V tem primeru se energija stisnjenega zraka uporablja za povečanje premera jet stebra. Dvojni votli drogovi se uporabljajo za ločeno dovajanje cementne malte in stisnjenega zraka v jet monitor. Skozi notranje drogove se dovaja cementna masa, skozi zunanje pa stisnjeni zrak.
Izdelani s to tehnologijo piloti so lahko premera od 1.200 do 500 milimetrov, v pesku pa so lahko od 1.500 do 2.000 milimetrov.
Danes, ko se je tehnologija Jet 2 preoblikovala v najsodobnejšo metodo SuperJet, je mogoče ustvariti stebre, ki merijo celo 3.000-5.000 milimetrov!
Tehnologija s tremi tekočinami (Jet 3)Ta različica se od višje omenjenih razlikuje po tem, da se vodno-zračni curek uporablja izključno za erozijo zemlje in v njej pusti votline, ki se nato zapolnijo s cementno malto. Tehnologija Jet 3 zahteva uporabo trojnih drogov, zato dandanes ni razširjena. Da v celoti nadomestimo zrahljano zemljo, jo najprej moramo sprati z vodo z uporabo tehnologije Jet 2.
Lastnosti zemeljskega cementaTlačna trdnost zemeljskega cementa je v peščenih tleh lahko od 3 do 10 MPa, v glinenih tleh pa od 1 do 3 MPa. Modul jet deformacije se v različnih vrstah tal lahko razlikuje od 100 do 5000 MPa.