DNEVNO OD PONEDELJAKA DO PETKA 9.00 - 18.00
OJAčITEV TEMELJEV

OjačITEV TEMELJEV

  • povečanje obremenitve že obstoječih temeljev stavbe pri nadzidavi nadstropij,
  • lastnosti zemeljske podlage so se med uporabo objekta poslabšale,
  • napake pri načrtovanju ali konstruiranju temeljev.

Če se poveča obremenitev že obstoječega objekta ali se v njegovi bližini izkoplje jama, je treba temelje utrditi z mikro piloti.

Cementiranje je poceni metoda utrjevanja temeljev, ki je primerna vsakič, kadar je treba zapolniti morebitne votline v temelju in pod njim.

Velja omeniti, da cementacija izboljša nosilnost temeljev in tal za približno 10-20%.
_opis
Ojačitev temeljev je lahko potrebna v naslednjih primerih:
◤ metods

ojačitev temeljev se ponavadi izvaja s pomočjo naslednjih metod:

Grouting of the foundation
Ponavadi se ta ukrep izvede za obnovitev nosilnosti temeljev in zapolnitev morebitnih votlin na stičišču temelj-zemlja.

Skozi vrtine se pod pritiskom (2-5 barov) vbrizgava cementna masa, kar pomaga odpraviti praznine v temelju in na stiku temelja z zemljo.

Fugiranje temeljev

Grouting using injection pipes
Izboljšava trdnosti podlage in deformacijskih lastnosti le-te na globinah večjih kot 1,0 meter pod temeljem se izvaja z injekcijskimi cevmi.

Cementna masa se dovaja z injekcijskima cevema, ki so nameščeni na razdalji 1,0 metra ena od druge. Cevi sta usmerjeni v eno luknjo in vbrizgavanje se izvaja zaporedno, ena za drugo. Ponavadi je globina injektiranja od 2,0 do 5,0 metrov.

Fugiranje z injekcijskimi cevmi

Mikro piloti so na mestu uliti uvrtani piloti, ki merijo od 200 do 250 milimetrov in se izdelujejo z vrtanjem vrtine ter vbrizgavanjem cementne injekcijske mase.

Mikro pilote lahko konstruiramo na različne načine:
  • svedrasti piloti;
  • piloti iz titana z navojnimi drogi;
  • piloti, izdelani s tehnologijama MiniJet in Jet.

Pri namestitvi temeljev se uporabljajo majhne vrtalne naprave, ki so primerne za delo v zaprtih prostorih (od stavbnih kleti do ozkih ulic). Majhna vrtalna naprava je široka le 600 milimetrov in visoka 2 metra.

01. Svedrasti lit pilot
Ta metoda pilotiranja se običajno uporablja za namestitev novih pilotov pod obstoječe zgradbe.

Vrtanje se izvaja s svedri brez dodajanja vode, zato je tehnologija suha in pri njej ne nastaja vrtalna gošča.

V stabilnih tleh se najprej izvrta vrtina s svedri, nato pa se vanjo napeljejo cevi, ki so med seboj povezane s spojkami. Na koncu se vrtina napolni s cementno malto. Premer pilota znaša približno 150-200 milimetrov, kar je za 20 milimetrov več od premera svedra. Premer cevi, ki jo je mogoče potopiti v vrtino, znaša od 114 do 133 milimetrov.

V primeru mokrih tal se pri vzvratnem gibanju uporablja votli sveder za dovajanje cementne fugirne mase.

Pri utrjevanju že obstoječih temeljev z mikropiloti je treba najprej z vrtalnimi stroji z diamantnimi svedri premera 180-220 milimetrov izvrtati izvrtine v temelju.

02. TITAN piloti
Jedro tehnologije Titan je kombinacija postopkov vrtanja in cementiranja. Ta tehnologija vključuje uporabo posebnih votlih vrtalnih drogov, ki po vrtanju ostanejo v tleh kot ojačitveni element pilota. Drogovi so dolgi 1, 1,5 ali 2 metra in so med seboj povezani s spojkami.

Glavna prednost te metode v primerjavi s polžastimi litimi piloti je večja produktivnost, ki je približno 1,5-krat večja od produktivnosti pri izdelavi pilotov s polži. Pomanjkljivost pa je višja cena 1 metra navojnega droga v primerjavi s cevjo ali armaturnim ohišjem.

03. Ojačitev temeljev (podlaganje) s piloti Jet ali MiniJet
Tehnologija jet fugiranja temelji na vbrizgavanju cementne injekcijske mase pod visokim pritiskom s hkratnim vrtenjem in dvigovanjem vrtalnega orodja. Posledično se v tleh oblikuje jet pilot s premerom od 300 do 800 milimetrov.

Prednost te tehnologije za utrjevanje temeljev je v minimalni oslabitvi temeljev, saj se uporabljajo vrtalni drogovi s premerom le 100-130 milimetrov. Tako temelj varno stoji na pilotu s premerom 600-800 milimetrov. Ko je pilot nameščen, se lahko vanj takoj vgradi cev, ki je povezana s spojkami.

Majhne dimenzije opreme omogočajo vgradnjo jet pilotov znotraj oboda že obstoječih stavb, kar je še posebej uporabno pri dodajanju dodatnih nadstropij.

S tehnologijo MiniJet je mogoče zmanjšati tehnološko posedanje posameznih manjših temeljev. Zaradi nižjega tlaka, ki se pri tej metodi uporablja, je mogoče oblikovati piloti s premerom 300–400 milimetrov. Metoda MiniJet predvideva vrtanje z vrtalnimi drogovi na spojkah, ki nato ostanejo v pilotu kot ojačitveni element.

Podlaganje z mikro piloti

Underpinning with Micro piles
Tube-a-Manchettes (TAM), Sleeve pipes grouting
Ta metoda injektiranja vključuje vbrizgavanje cementne injekcijske mase navpično in v določenih intervalih skozi perforirane cevi z rokavi, ki so vnaprej nameščene v zemlji.

Za natančno vbrizgavanje fugirne mase v želenih intervalih se v cev namesti dvojni paker, ki omogoča usmerjeno dostavo fugirne mase v ciljno cono. Ko je načrtovana količina cementne malte vbrizgana, se paker premakne naprej na nov interval, postopek pa se ponovi. Interval vbrizgavanja injekcijske mase vzdolž cevi običajno znaša 300-500 milimetrov.

Cementiranje tal z metodo rokavne injekcije

Naše podjetje ima bogate izkušnje pri razvoju načrtov krepitve temeljev z uporabo pilotov in fugiranja. Za vsako nalogo izberemo najprimernejšo metodo, saj poznamo vse prednosti in slabosti posameznih tehnologij.
Na vašo zahtevo smo pripravljeni brezplačno izdelati osnutek tehničnega načrta za ojačitev temeljev v enem preseku.

Kontaktirajte nas!

Za vsako nalogo izberemo najprimernejšo tehnologijo

Reference projects