Mikro piloti so na mestu uliti uvrtani piloti, ki merijo do 200-250 milimetrov in se izdelujejo z vrtanjem luknje in vbrizgavanjem cementne injekcijske mase.
Mikro pilote lahko konstruiramo na različne načine:- svedrasti piloti
- piloti iz titana z navojnimi drogi
- piloti izdelani s tehnologijama MiniJet in Jet
Pri namestitvi temeljev se uporabljajo majhne vrtalne naprave, ki so primerne za delo v zaprtih prostorih (od stavbenih kleti do ozkih ulic). Majhna vrtalna naprava je široka le 600 milimetrov in visoka 2 metra.
01. Svedrasti lit pilotTa metoda pilotiranja se običajno uporablja za namestitev novih pilotov pod obstoječe zgradbe.
Vrtanje se izvaja s svedri brez dodajanja vode. Zato je tehnologija suha in se vrtalna gošča ob njeni uporabi ne pojavlja.
V stabilnih tleh se najprej s svedri izvrta vrtina, nato pa se napeljejo cevi, ki so potem povezani s spojkami. V končni fazi se vrtina napolni s cementno malto. Premer pilota znaša približno 150-200 milimetrov, kar je za 20 milimetrov več od premera sveder. Premer cevi, ki jo lahko potopimo v luknjo, znaša 114-133 milimetrov.
V primeru mokrih tal se za dovajanje cementne fugirne mase med vzvratnim gibanjem uporabljajo votla svedra.
Pri uporabi sveder za utrjevanje že obstoječih temeljev z mikropiloti je treba v temelju najprej z vrtalnimi stroji z diamantnimi svedri premera 180-220 milimetrov izvrtati izvrtine.
02. TITAN pilotiJedro tehnologije Titan je kombinacija postopkov vrtanja in cementiranja. Tehnologija vključuje uporabo posebnih votlih vrtalnih drogov, ki po vrtanju ostanejo v pilotu kot ojačitveni element. Drogovi so lahko dolgi 1, 1,5 in 2 metra. Med seboj so povezani s spojkami.
Glavna prednost te metode v primerjavi s polžastimi litimi piloti je večja produktivnost, ki je 1,5-krat večja od produktivnosti proizvajanje pilotov, ki se ustvarijo s polži. Pomanjkljivost je višja cena 1 metra navojnega droga v primerjavi s cevjo ali armaturnim ohišjem.
03. Ojačitev temeljev (podlaganje) s piloti Jet ali MiniJetTehnologija jet fugiranja predpostavlja vbrizgavanje cementne injekcijske mase pod visokim pritiskom s hkratnim vrtenjem in dvigovanjem vrtalnega orodja. V tleh se posledično oblikuje jet pilot s premerom 300-800 milimetrov.
Prednost tehnologije jet fugiranja za utrjevanje temeljev je minimalna oslabitev temeljev, saj se uporabljajo vrtalni drogovi s premerom le 100-130 milimetrov. Na takšen način temelj varno stoji na pilotu s premerom 600-800 milimetrov.
Ko je pilot nameščen, se lahko vanj takoj namesti cev, ki je povezana s spojkami.
Majhne dimenzije opreme omogočajo vgradnjo jet pilotov znotraj oboda že obstoječih stavb pri dodajanju dodatnih nadstropij.
S tehnologijo MiniJet se lahko zmanjša tehnološko posedanje posameznih majhnih temeljev. Zaradi nižjega tlaka, ki se v tem primeru uporablja, se lahko oblikujejo piloti s premerom 300–400 milimetrov. Metoda MiniJet predvideva, da se vrtanje izvaja z vrtalnimi drogovi na spojkah, ki nato ostanejo v pilotu kot ojačitveni element.