Mikro piloti so na mestu uliti uvrtani piloti, ki merijo od 200 do 250 milimetrov in se izdelujejo z vrtanjem vrtine ter vbrizgavanjem cementne injekcijske mase.
Mikro pilote lahko konstruiramo na različne načine:- svedrasti piloti;
- piloti iz titana z navojnimi drogi;
- piloti, izdelani s tehnologijama MiniJet in Jet.
Pri namestitvi temeljev se uporabljajo majhne vrtalne naprave, ki so primerne za delo v zaprtih prostorih (od stavbnih kleti do ozkih ulic). Majhna vrtalna naprava je široka le 600 milimetrov in visoka 2 metra.
01. Svedrasti lit pilotTa metoda pilotiranja se običajno uporablja za namestitev novih pilotov pod obstoječe zgradbe.
Vrtanje se izvaja s svedri brez dodajanja vode, zato je tehnologija suha in pri njej ne nastaja vrtalna gošča.
V stabilnih tleh se najprej izvrta vrtina s svedri, nato pa se vanjo napeljejo cevi, ki so med seboj povezane s spojkami. Na koncu se vrtina napolni s cementno malto. Premer pilota znaša približno 150-200 milimetrov, kar je za 20 milimetrov več od premera svedra. Premer cevi, ki jo je mogoče potopiti v vrtino, znaša od 114 do 133 milimetrov.
V primeru mokrih tal se pri vzvratnem gibanju uporablja votli sveder za dovajanje cementne fugirne mase.
Pri utrjevanju že obstoječih temeljev z mikropiloti je treba najprej z vrtalnimi stroji z diamantnimi svedri premera 180-220 milimetrov izvrtati izvrtine v temelju.
02. TITAN pilotiJedro tehnologije
Titan je kombinacija postopkov vrtanja in cementiranja. Ta tehnologija vključuje uporabo posebnih votlih vrtalnih drogov, ki po vrtanju ostanejo v tleh kot ojačitveni element pilota. Drogovi so dolgi 1, 1,5 ali 2 metra in so med seboj povezani s spojkami.
Glavna prednost te metode v primerjavi s polžastimi litimi piloti je večja produktivnost, ki je približno 1,5-krat večja od produktivnosti pri izdelavi pilotov s polži. Pomanjkljivost pa je višja cena 1 metra navojnega droga v primerjavi s cevjo ali armaturnim ohišjem.
03. Ojačitev temeljev (podlaganje) s piloti Jet ali MiniJetTehnologija jet fugiranja temelji na vbrizgavanju cementne injekcijske mase pod visokim pritiskom s hkratnim vrtenjem in dvigovanjem vrtalnega orodja. Posledično se v tleh oblikuje jet pilot s premerom od 300 do 800 milimetrov.
Prednost te tehnologije za utrjevanje temeljev je v minimalni oslabitvi temeljev, saj se uporabljajo vrtalni drogovi s premerom le 100-130 milimetrov. Tako temelj varno stoji na pilotu s premerom 600-800 milimetrov. Ko je pilot nameščen, se lahko vanj takoj vgradi cev, ki je povezana s spojkami.
Majhne dimenzije opreme omogočajo vgradnjo jet pilotov znotraj oboda že obstoječih stavb, kar je še posebej uporabno pri dodajanju dodatnih nadstropij.
S tehnologijo MiniJet je mogoče zmanjšati tehnološko posedanje posameznih manjših temeljev. Zaradi nižjega tlaka, ki se pri tej metodi uporablja, je mogoče oblikovati piloti s premerom 300–400 milimetrov. Metoda MiniJet predvideva vrtanje z vrtalnimi drogovi na spojkah, ki nato ostanejo v pilotu kot ojačitveni element.