DNEVNO OD PONEDELJAKA DO PETKA 9.00 - 18.00
OKREPITEV TEMELJEV

OKREPITEV TEMELJEV

  • povečanje obremenitve že obstoječih temeljev stavbe pri nadzidavi nadstropij,
  • lastnosti zemeljske podlage so se med uporabo objekta poslabšale,
  • napake pri načrtovanju ali konstruiranju temeljev.

Če se poveča obremenitev že obstoječega objekta ali se v njegovi bližini izkoplje jama, je treba temelje utrditi z mikro piloti.

Cementiranje je poceni metoda utrjevanja temeljev, ki je primerna vsakič, kadar je treba zapolniti morebitne votline v temelju in pod njim.

Velja omeniti, da cementacija izboljša nosilnost temeljev in tal za približno 10-20%.
_opis
Okrepitev temeljev je lahko potrebna v naslednjih primerih:
◤ metods

Krepitev temeljev se ponavadi izvaja s pomočjo naslednjih metod:

Grouting of the foundation
Ponavadi se ta ukrep izvede za obnovitev nosilnosti temeljev in zapolnitev morebitnih votlin na stičišču temelj-zemlja.

Skozi vrtine se pod pritiskom (2-5 barov) vbrizgava cementna masa, kar pomaga odpraviti praznine v temelju in na stiku temelja z zemljo.

Fugiranje temeljev

Grouting using injection pipes
Izboljšanje trdnosti podlage in deformacijskih lastnosti le-te na globinah večjih kot 1,0 meter pod temeljem se izvaja z injekcijskimi cevmi.

Cementna masa se dovaja z injekcijskima cevema, ki so nameščeni na razdalji 1,0 metra ena od druge. Cevi sta usmerjeni v eno luknjo in vbrizgavanje se izvaja zaporedno, ena za drugo. Ponavadi je globina injektiranja od 2,0 do 5,0 metrov.

Fugiranje z injekcijskimi cevmi

Mikro piloti so na mestu uliti uvrtani piloti, ki merijo do 200-250 milimetrov in se izdelujejo z vrtanjem luknje in vbrizgavanjem cementne injekcijske mase.

Mikro pilote lahko konstruiramo na različne načine:
  • svedrasti piloti
  • piloti iz titana z navojnimi drogi
  • piloti izdelani s tehnologijama MiniJet in Jet

Pri namestitvi temeljev se uporabljajo majhne vrtalne naprave, ki so primerne za delo v zaprtih prostorih (od stavbenih kleti do ozkih ulic). Majhna vrtalna naprava je široka le 600 milimetrov in visoka 2 metra.

01. Svedrasti lit pilot
Ta metoda pilotiranja se običajno uporablja za namestitev novih pilotov pod obstoječe zgradbe.

Vrtanje se izvaja s svedri brez dodajanja vode. Zato je tehnologija suha in se vrtalna gošča ob njeni uporabi ne pojavlja.

V stabilnih tleh se najprej s svedri izvrta vrtina, nato pa se napeljejo cevi, ki so potem povezani s spojkami. V končni fazi se vrtina napolni s cementno malto. Premer pilota znaša približno 150-200 milimetrov, kar je za 20 milimetrov več od premera sveder. Premer cevi, ki jo lahko potopimo v luknjo, znaša 114-133 milimetrov.

V primeru mokrih tal se za dovajanje cementne fugirne mase med vzvratnim gibanjem uporabljajo votla svedra.

Pri uporabi sveder za utrjevanje že obstoječih temeljev z mikropiloti je treba v temelju najprej z vrtalnimi stroji z diamantnimi svedri premera 180-220 milimetrov izvrtati izvrtine.

02. TITAN piloti
Jedro tehnologije Titan je kombinacija postopkov vrtanja in cementiranja. Tehnologija vključuje uporabo posebnih votlih vrtalnih drogov, ki po vrtanju ostanejo v pilotu kot ojačitveni element. Drogovi so lahko dolgi 1, 1,5 in 2 metra. Med seboj so povezani s spojkami.
Glavna prednost te metode v primerjavi s polžastimi litimi piloti je večja produktivnost, ki je 1,5-krat večja od produktivnosti proizvajanje pilotov, ki se ustvarijo s polži. Pomanjkljivost je višja cena 1 metra navojnega droga v primerjavi s cevjo ali armaturnim ohišjem.

03. Ojačitev temeljev (podlaganje) s piloti Jet ali MiniJet
Tehnologija jet fugiranja predpostavlja vbrizgavanje cementne injekcijske mase pod visokim pritiskom s hkratnim vrtenjem in dvigovanjem vrtalnega orodja. V tleh se posledično oblikuje jet pilot s premerom 300-800 milimetrov.

Prednost tehnologije jet fugiranja za utrjevanje temeljev je minimalna oslabitev temeljev, saj se uporabljajo vrtalni drogovi s premerom le 100-130 milimetrov. Na takšen način temelj varno stoji na pilotu s premerom 600-800 milimetrov.
Ko je pilot nameščen, se lahko vanj takoj namesti cev, ki je povezana s spojkami.

Majhne dimenzije opreme omogočajo vgradnjo jet pilotov znotraj oboda že obstoječih stavb pri dodajanju dodatnih nadstropij.

S tehnologijo MiniJet se lahko zmanjša tehnološko posedanje posameznih majhnih temeljev. Zaradi nižjega tlaka, ki se v tem primeru uporablja, se lahko oblikujejo piloti s premerom 300–400 milimetrov. Metoda MiniJet predvideva, da se vrtanje izvaja z vrtalnimi drogovi na spojkah, ki nato ostanejo v pilotu kot ojačitveni element.

Podlaganje z mikro piloti

Underpinning with Micro piles
Tube-a-Manchettes (TAM), Sleeve pipes grouting
Ta metoda injektiranja vključuje vbrizgavanje cementne injekcijske mase navpično in v določenih intervalih skozi perforirane cevi z rokavi, ki so vnaprej nameščene v zemlji.

Za vbrizgavanje fugirne mase z želenim intervalom se v cev namesti dvojni paker, ki pomaga dostaviti fugirno maso v ciljno cono. Ko je načrtovana količina cementne malte vbrizgana, se paker premakne naprej na nov interval in se postopek ponovi. Interval vbrizgavanja injekcijske mase po dolžini cevi je 300-500 milimetrov.

Cementiranje tal z metodo rokavne injekcije

Naše podjetje ima bogate izkušnje pri razvoju načrtov krepitve temeljev z uporabo pilotov in fugiranja. Za vsako nalogo izberemo najprimernejšo metodo, saj poznamo vse prednosti in slabosti posameznih tehnologij.
Na vašo zahtevo smo pripravljeni brezplačno izdelati osnutek tehničnega načrta za ojačitev temeljev v enem preseku.

Kontaktirajte nas!

Za vsako nalogo izberemo najprimernejšo tehnologijo

Reference projects