DNEVNO OD PONEDELJAKA DO PETKA 9.00 - 18.00
IZBOLJŠAVA TAL

IZBOLJŠAVA TAL

_opis
  • injektiranje – cementiranje tal z injektiranjem
  • vibro metode za kompaktiranje tal z vibriranjem
  • metode mešanja in vrtanja
  • jet grouting in cementiranje

V vsakem primeru se glede na cilj, obremenitev in zahtevano posedanje izbere posebna metoda izboljšave tal. Tukaj je kratek opis vsake od tehnologij.
Dandanes obstaja več metod za izboljšavo tal, ki so namenjene izboljšanju nosilnosti podlage in zmanjševanju posedanja, kot na primer
Cementiranje tal je ena najcenejših metod za izboljšavo tal. Običajno se uporablja za zapolnitev praznin in razpok pri stabilizaciji podlage temeljev že obstoječih stavb.

Tehnologija cementiranja tal.
V predhodno izvrtane vrtine se spustijo injekcijske cevi z luknjami po celotni dolžini. Prek teh cevi se pod rahlim pritiskom, običajno med 2 in 5 atmosferami, vbrizga cementna malta (mešanica cementa in vode).

Cementiranje omogoča krepitev peščenih, prodnatih in razsutih tal. Po izvedbi cementiranja se nosilnost tal običajno poveča za 10-15%.

Pomanjkljivost te tehnologije je v tem, da je nadzor kakovosti težko izvedljiv.
Pomanjkljivost te tehnologije je v tem, da je nadzor kakovosti težko izvedljiv.
_metods

Fugiranje (cementiranje tal)

Vibrokompaktiranje tal se izvaja z uporabo globokega vibratorja, ki omogoča krepitev ohlapnih peščenih ali razsutih tal do globine 10 metrov. Zaradi kompaktiranja se poveča gostota tal, kar vodi do izboljšanja deformacijskih lastnosti. Eden najbolj znanih primerov uporabe te metode so umetni otoki v Združenih arabskih emiratih, kot je The Palm Jumeirah.

Tehnologija vibrokompaktiranja.
Načelo delovanja vibrokompaktiranja temelji na povečanju gostote tal z izpostavljanjem vibracijam, ki jih ustvari vibrator, pogreznjen neposredno v tla. Poleg vibracij se med delovanjem skozi šobe dovaja voda, kar pomaga zemeljskim delcem tvoriti gostejšo strukturo in posledično izboljša nosilnost tal.

Pesek se dovaja v zgornji lijak vibratorja. Vibrator in zalogovnik se premikata vzdolž vodilnega droga goseničarja. Pesek, ki prihaja izpod vibratorja, se dodatno stiska in potiska bočno. Delovanje vibratorja oblikuje zbite zemeljske stebre, ki delujejo skupaj s tlemi in prevzemajo del obremenitve.

Kompaktiranje je najbolj učinkovito pri rahlih tleh z visoko poroznostjo. Glinenih tal ni mogoče kompaktirati s to metodo. Za izboljšanje nosilnosti glinenih tal se uporablja metoda vibro zamenjave, ki vključuje tvorjenje stebrov iz drobljenega kamna ali peska in kamnitega agregata v izvrtini, pri čemer se uporablja globinski vibrator.

Pri tehnologiji vibro zamenjave se kamniti stebri pogosto uporabljajo za izboljšanje nosilnosti rahlih podlag cest in nasipov.

Vibroflotacija pa je najbolj učinkovita v primeru rahlih in nasipanih tal.

Vibroflotacija je najbolj učinkovita v primeru rahlih in nasipanih tal.

Vibroсompaсtion – Vibrokompaktiranje

V primeru gradnje nove stavbe na šibkih temeljih se pogosto uporabljajo zemeljsko-cementni piloti, pri čemer se korak pilotov določa na podlagi natančnih izračunov. Ta metoda običajno zmanjša deformabilnost podlage in poveča njeno nosilnost.

Globinsko mešanje tal vključuje mehanično mešanje tal s cementno injekcijsko maso neposredno na kraju samem, pri čemer se uporabljajo rezila na konici vrtalnega orodja.

Cementna injekcijska masa se prek votlih drogov dovaja skozi luknje na konici vrtalnega stebra. Proces rotacijskega vrtanja in hkratnega vbrizgavanja cementne mase omogoča oblikovanje injekcijskih stebrov. Premer teh stebrov, ki znaša od 500 do 800 milimetrov, je določen z velikostjo rezil.

Metoda ponuja naslednje prednosti:
  • Vnaprej določen premer injekcijskih stebrov;
  • Minimalna količina vrtalnega mulja, kar zmanjšuje vpliv na okolico.

Pomanjkljivosti vključujejo nižjo produktivnost in znatno nehomogenost zemeljsko-cementne spojine. Tehnologija mešanja tal je zelo primerna za izboljšavo rahle podlage cestišč.

Metode mešanja in vrtanja

Jet grouting je metoda izboljšave tal, ki se izvaja z vrtenjem curka cementne injekcijske mase pod visokim pritiskom (do 500 atmosfer).
Ko se injekcijska masa strdi, nastane nova snov - zemeljski cement (zemlja-beton), ki ima visoke trdnostne in deformacijske lastnosti.

V primerjavi s konvencionalnimi metodami za izboljšavo tal z injekcijskim vbrizgavanjem jet fugiranje omogoča stabilizacijo skoraj vseh vrst tal – od mokrega peska do mehke gline in mivke.

Prednosti tehnologije jet grouting so:
  • Predvidljivost rezultatov utrjevanja tal;
  • Visoka produktivnost (do 200 metrov jet pilotov na dan);
  • Možnost izvajanja v utesnjenih razmerah (kleti, območja že obstoječih stavb, pobočja);
  • Možnost zabijanja pilotov pod že obstoječe temelje (pilotov premera 300-900 mm skozi luknjo premera 100 mm);
  • Učinkovito utrjevanje šibkih ilovnatih in naplavljenih tal.

Jet piloti se vgradijo v dveh fazah:
  • Predhodno vrtanje do določenega nivoja;
  • Pri vzvratnem gibanju se skozi šobe na spodnji konici vrtalnega orodja pod visokim pritiskom (400–450 atmosfer) dovaja cementna injekcijska masa, hkrati pa se izvlekuje vrtalni steber.

Tehnologija z eno tekočino (Jet 1)
Za uničevanje tal se uporablja curek cementne injekcijske mase. Premer jet pilotov:

  • v ilovnatih tleh meri od 500 do 600 mm;
  • v peščenih tleh od 700 do 900 mm.

Jet 1 je najbolj razširjena, predvidljiva in visoko zmogljiva metoda, ki omogoča natančno napoved premera pilota že v fazi načrtovanja.

Tehnologija z dvema tekočinama (Jet 2)
Uporablja energijo stisnjenega zraka za povečanje premera jet stebra. Dvojni votli drogovi omogočajo ločeno dovajanje cementne malte in stisnjenega zraka. Premer pilotov:

  • v ilovnatih tleh od 1.200 do 1.500 mm;
  • v peščenih tleh od 1.500 do 2.000 mm.

Najnaprednejša različica te tehnologije, SuperJet, omogoča oblikovanje stebrov s premerom 3.000-5.000 mm.

Tehnologija s tremi tekočinami (Jet 3)
V tej različici se vodno-zračni curek uporablja izključno za erozijo tal, pri čemer se ustvarijo votline, ki se nato zapolnijo s cementno malto. Zaradi tehničnih zahtev trojnih drogov metoda ni široko razširjena. Jet 3 se pogosto kombinira s tehnologijo Jet 2 za popolno izpiranje tal.

Lastnosti zemeljskega cementa
  • Tlačna trdnost v peščenih tleh znaša od 3 do 10 MPa, v glinenih tleh pa od 1 do 3 MPa.
  • Modul deformacije variira od 100 do 5.000 MPa, odvisno od vrste tal.

Jet grouting

Tehnologija z dvema tekočinama (Jet 2)
Tehnologija s tremi tekočinami
(Jet 3)
Tehnologija s tremi tekočinami (Jet 3)
Tehnologija z eno tekočino
(Jet 1)
Tehnologija z dvema tekočinama
(Jet 2)
Tehnologija z eno tekočino (Jet 1)
cementna malta
cementna malta
vodo
cementna malta
zrak
vodo
Izvedemo potrebno trdnostno in usedalno analizo, izračunamo potrebno globino stabilizacije tal ter določimo obseg del.

Na stroške za izboljšanje tal vpliva veliko dejavnikov. Na primer, pri opravljanju del v zaprtih prostorih v stavbah bodo stroški uporabe brizgalnih pilotov višji kot pri projektih, ki uporabljajo velik in visoko zmogljiv vrtalni stroj.
Cena je močno odvisna tudi od porabe cementa. Čim več se porabi cementa, tem višji so stroški izboljšanja tal.

Naše podjetje ima bogate izkušnje na področju razvijanja načrtov za izboljšanje tal.
Na vašo zahtevo smo pripravljeni brezplačno izdelati osnutek tehničnega plana za stabilizacijo tal v enem preseku.

Kontaktirajte nas!

Za vsako nalogo izberemo najprimernejšo tehnologijo

Reference projects